Miesto: Žilinský kraj, okres Martin - pohorie Žiar

Náročnosť: ľahká, dĺžka cca 5 km

Osoby a obsadenie: Maca, Rasťo + psy: nemecká doga

Skrátená túra na Všehrad vhodná v lete na rannú prechádzku pokiaľ nie je ešte moc teplo.

Spravili sme si krátku túru na vrch Vyšehrad. Vyrazili sme zavčas ráno kým ešte nie je tak teplo a preto sme aj zvolili skrátenú trasu aby sme sa stihli vyhnúť vyšším teplotám. Vyrážame od "parkoviska" na vrchole Vyšehradského sedla teda nad dedinkou Jasenovo. Tu ideme po červenej, po ceste a s časti po lúke k prvej medzi zastávke "Pod Vyšehradom". Z informačnej tabule sa dozvedáme čoto o prírodnej rezervácii Vyšehrad. Trasa sa nachádza v NP Vyšehrad v 4. stupni ochrany preto je potrebné dodržiavať predpísané pokyny pre ochranu prírody. Pokračujeme ďalej cestičkou lesom v príjemnom chládku smerom k cieľu nášej túry. označil som túto túru ako ľahkú, aj keď sa možno niekomu bude zdať úvodný výstup trochu viac do kopca, ale nie je to nič hrozné a hlavne je to krátky úsek. Cestou míňame informačné tabule, ktoré Vám odhalia zaujímavé informácie o faune a aj o histórii územia. Po chvíľke sa dostávame na vrch Vyšehrad vysoký 829 m n.m.. Aj napriek svojej nie veľkej výške je odtiaľto nádherný výhľad na Turiec a na Hornú nitru. Posedíme, poležíme ;-) a vydáme sa dole po červenej smerom na Ćertovu dolinu. Tu však vykonáme spomínané skrátenie túry a po zídení pod Vyšehrad opúšťame turistické značenie a pokračujeme popod kopec po lúke smerom k parkovisku. Tu stíhame doraziť kým ešte nie je tak teplo a vraciame sa späť domov. Túru si je možné samozrejme upraviť podľa potrieb. Keď nie sú horúčavy tak je možností viac, zvoliť rôzne štartovacie a cieľové body. My sme sa rozhodli pre túto krátku verziu hlavne kvôli psovi, ktorý teplo moc nemusí.

Zhrnutie: Výlet vhodný aj pre rodiny s deťmi a bez požiadavok na kondíciu. Na vrchole viac pozornosti pre strmé zakončenie - možnosť pádu. Počas horúcich letných dní majte pri sebe dostatok tekutín.